ponedeljek, 30. maj 2016

Na poti okoli Bodenskega jezera

Po obisku Konstance sem šel še na pot okoli Bodenskega jezera. Najprej sem se ustavil na največjem od treh otočkov na Bodenskem jezeru imenovanem Reichenau, ki je od leta 2000 na UNESCOVEM seznamu kulturne dediščine zaradi izjemne zgodovinske dediščine. Na otoku sto kar tri zelo stare cerkve. Cerkev Sv. Jurija je nastala že v devetem stoletju. Ustanovitelj cerkve je opat Hatto III (888-913) je bil hkrati nadškof v Mainzu ter osebni tajnik cesarja Arnulfa Koroškega. Hatto je spremljal cesarja na romanju v Rim, kjer ga je papež leta 896 okronal za cesarja. Legenda pravi, da je Hatto na potovanju dobil od papeža v dar relikvijo glave Sv. Jurija in da je zato po vrnitvi na otoku postavil cerkev in benediktinski samostan.
 
  Cerkev slovi po zelo starih, a prav zato tudi zelo slabo ohranjenih freskah.
 

 Zanimivo pa se mi zdi tudi dejstvo, da so v času, ko še ni bilo razširjenih grafičnih predlog za slikarje, ti freske slikali tudi po predlogah iz knjig .

V enem od kodeksov je namreč prikazan motiv kako je Jezus ozdravil obsedenega (Codex Egberti, Reichenau ok. 980)
na freski v cerkvi sv. Jurija, pa je to prikazano takole:
 

Jezus pomiri neurje na Galilejskem jezeru (Evangeliarij Otona III. Reichenau ok. 1000) 
in še isti motiv v cerkvi Sv. Jurija

 
 v cerkvi pa lahko najdemo star, a zanimiv motiv, ki opozarja na nevarnost ženskega klepetanja:
 

Iz otoka sem se nato po stranskih cestah

odpravil dalje okoli jezera. Na severni obali sem med vožnjo zagledal precej novejšo, a vseeno zanimivo cerkev.
 
 Čeprav sem bil že mimo in sem tega dne videl že kar nekaj cerkva, poleg tega pa je bilo tik pred mano obnovljeno koliščarsko naselje, sem se vrnil nazaj in parkiral v sadovnjaku, da sem se lahko od zadaj približal cerkvi Birnau.
 
 ki je bila leta1750 postavljena med vinogradi, in visoko nad obalo Bodenskega jezera.

Že sama fasada razkriva baročno naravo cerkve, a čeprav sam nisem ljubitelj tega sloga
 me je notranjost vseeno šokantno presenetila.
 


Na poti dalje, sem še videl, da je jezero zelo živahno
 tudi v vetru

 inBodenskega , da je severna obala Bodenskega jezera prepletena z vinogradi.

 Tik preden sem prišel v Bregenz, sem se ustavil še na romantičnem otočku Lindau.
 

V Lindauu so me najprej impresionirale umetelne luči v parku.





















Ni komentarjev:

Objavite komentar